Apps bouwen

Wainewright, Max

Dit boek neemt je stap voor stap mee in het maken van apps met App Inventor van MIT. Je leert hoe je connectie maakt met je computer en telefoon en er staan zes projecten in uitgewerkt die je kunt nabouwen. Zo wordt stapsgewijs, met schermbeelden, uitgelegd hoe je onder meer een interactieve vertaalapp, een afteltimer-app, simpele tekenapp en een eenvoudige game met een bal maakt. Het is een goed startpunt voor de basis van programmeren, maar is door de zes projecten die beschreven staan wel enigszins beperkt. Wel komen er veel uitgebreide en complexe thema's aan bod die leuk vormgegeven zijn. Er staat veel tekst op een bladzijde, waardoor de bladspiegel wat vol oogt. Afgesloten wordt met een woordenlijst, een overzicht van bugs en debuggen en een register. Maakt deel uit van de serie 'Generation code'*. Kortom, het is een leuke manier om laagdrempelig kennis te maken met apps en programmeren voor kinderen. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar. *zie a.i.'s deze week voor nog twee delen uit deze nieuwe reeks; er volgen er nog drie.

Bestel: Apps bouwen

€ 17,20 ex. BTW

direct leverbaar
  1. Specificaties
Specificaties
Medium: BBK - Boek
Onderwijsniveau: Bovenbouw basisonderwijs
Onderbouw havo/vwo
Bovenbouw vmbo
Middenbouw havo/vwo
Uitgever: Uitgeverij Schoolsupport
Jaar van uitgave: 2019
Serie: Generation code
Bestelnummer: 2019025697
PIM: 14 - Computers
Specificaties
SISO: 525.9 - Overige onderwerpen
Pagina's: 32 pagina's
Formaat: 0mm x 215mm
ISBN nummer: 9789463413732
Voorraad: 5
Taal: Nederlands

In het nieuws

  • Zeb.

    Gideon Samson wint Gouden Griffel met Zeb.

    Lees meer

  • Mijn wonderlijke oom

    Gouden Penseel voor Yvonne Jagtenberg.

    Lees meer

  • Ze gaan er met je neus vandoor

    De Boekensleutel, de prijs voor een vernieuwend boek is voor Ted van Lieshout

    Lees meer

  • Moppereend

    Prentenboek van het Jaar 2020.

    Lees meer