Beter presteren op school : wat werkt wel! wat werkt niet!

Delnooz, Paul

Beter presteren op de basisschool? Motivatie verhogen en leerresultaten verbeteren? Een van de factoren die de effectiviteit van onderwijs bepalen, is de manier waarop de leerkracht lesgeeft - méér aansluiten bij de werking van de hersenen van lerenden maakt onderwijs effectiever. Een hiervoor ontwikkelde manier van lesgeven is CAM (Creatieve Actie Methodiek). Na het schetsen van de context in de eerste twee hoofdstukken (botsing tussen de werking van de hersenen en onze cultuur en de gevolgen hiervan voor onderwijs) gaat hoofdstuk drie in op de rol van de leerkracht. Hoofdstuk vier richt zich op succes- en faalfactoren bij het implementeren van CAM binnen de organisatie en de essentiële rol van directie en bestuur hierbij. Het boek sluit af met praktijkvoorbeelden. Rijke uitgave die enerzijds de kern van CAM laat zien (door middel van tools) en anderzijds de voorspellende waarde van CAM schematisch zichtbaar maakt. Met uitgebreide bronvermelding en notenapparaat. Niet te missen oproep aan leerkrachten om hun vak 'terug te pakken' en aan directie en bestuur om dit te faciliteren. Aanschaffen en DOEN!

Bestel: Beter presteren op school : wat werkt wel! wat werkt niet!

€ 15,36 ex. BTW

levertijd 4-6 weken
  1. Specificaties
Specificaties
Medium: BBK - Boek
Onderwijsniveau: Vakliteratuur basisonderwijs
Uitgever: Uitgeverij SWP
Jaar van uitgave: 2019
Bestelnummer: 2019215302
PIM: 05 - Opvoeding en Onderwijs
Specificaties
SISO: 450.2 - Politiek, wetgeving en organisatie
Moeilijkheidsgraad: 3
Pagina's: 79 pagina's
Formaat: 219mm x 140mm
ISBN nummer: 9789088509131
Taal: Nederlands

In het nieuws

  • Zeb.

    Gideon Samson wint Gouden Griffel met Zeb.

    Lees meer

  • Mijn wonderlijke oom

    Gouden Penseel voor Yvonne Jagtenberg.

    Lees meer

  • Ze gaan er met je neus vandoor

    De Boekensleutel, de prijs voor een vernieuwend boek is voor Ted van Lieshout

    Lees meer

  • Moppereend

    Prentenboek van het Jaar 2020.

    Lees meer